Перейти к содержимому

Добро пожаловать на Форум www.MakeServer.kz
Зарегистрируйтесь сейчас, чтобы получить доступ ко всем функциям. После регистрации и входа в систему вы сможете создавать темы, отвечать на сообщения в существующих разделах, изменять репутацию другим пользователям,использовать личные сообщения, размещать обновления статуса, управлять профилем и многое другое. Если у вас уже есть учетная запись, Войти здесь - или Зарегистрироваться.
Внимание! Если вы ранее регистрировались на сайте,то проходить повторную регистрацию на форуме не нужно.Вы можете использовать свои логин и пароль от сайта.
MakeServer.kz TeamSpeak Server TeamSpeak Viewer

Фотография

DPROTO (эмулятор + мультипротокол)

- - - - -

  • Авторизуйтесь для ответа в теме
В этой теме нет ответов

#1
Анчоус

Анчоус

    IT специалист

  • Администратор
  • 1 347 сообщений
Возможности
  • Поддержка steam/non-steam клиентов
  • Поддержка 48/47 протоколов
  • Эмуляция AuthID по IP-адресу клиента. Для каждого типа клиента можно выбрать свой AuthID. Например, для клиентов 48 протокола сделать STEAM_ , а для 47 — VALVE_ , либо вообще не пускать их на сервер.
  • Эмуляция AuthID по железу клиента (в случае если используется только 48 протокол то необходимо использовать клиента не ниже 43 версии, если на сервере будет использоватся 47 протокол то рекомендуется заменить в клиенте эмулятор на RewCrew (Revolution) версии не ниже 9.74.
  • Проверка и ограничение параметров userinfo
  • Включение/отключение авторизации Steam
  • Выбор типа 47/48 ответа на запрос к серверу
  • Выбор версии для отправки на мастер-сервер
Изменения
  • 0.9.87 (29 октября 2010)
  • Fixed steamid generation for Steamclient 2009

    0.9.86 (24 октября 2010)
  • Fixed: VAC Status was always "protected" on Windows servers.
  • Moved all options to configure fakeplayers detector to dproto.cfg
  • Update sample amxx plugins.

    0.8.72 (22 сентября 2010)
  • Added quick fix for vulnerability in netchan's fragment parser
  • Enhanced detection of fakeplayers (against Argentinian haxxxorz)

    0.8.68 (4 августа 2010)
  • Improvements/bugfixes in fakeplayers/packet flood detection code
  • AMXX API and example plugins updated
  • Fixed bug with cid_AVSMP, it was always 1
  • Added useful commands for threats monitoring, check Readme.txt

    0.8.65 (3 августа 2010)
  • bugfix, bugfix, bugfix, bugfix....
  • Added support for AVSMP clients

    0.8.61 (1 августа 2010)
  • fix for random svc_bads on connect

    0.8.60 (1 августа 2010)
  • proper bots detection method in fakeplayers detector

    0.8.59 (1 августа 2010)
  • fixed problems with AMD engines
  • fixed hybrid answer mode
  • fakeplayers detector won't kick and ban bots anymore

    0.8.58 (1 августа 2010)
  • fixed crash when working with bans DB (banid)
  • fix in new revEmu auth code

    0.8.57 (1 августа 2010)
  • project moved to new versioning system; version format for now is MAJOR.MINOR.REVISION
  • added support for latest linux engine.
  • added support for new revEmu/SteamClient2009 clients
  • added config options to set first prefix of steamid for clients. For example, revEmu clients may be marked as STEAM_4_0_xx
  • added 2-level protection against all kinds of fake players
  • added protection against flooding server with connectionless (PlayerList, ServerInfo, Rules) queries.
  • added option (HLTVExcept_IP) to allow HLTVs from specified address to join the server even if cid_HLTV is 5 (deprectated). May be useful if you using HLTVReport plugin, but you dont want to allow another HLTVs to join your server.
  • Source code will not be available anymore.
  • (untested) "The VAC problem" (when VAC banned clients are able to join server) should be fixed.

    0.4.8p (10 июля 2010)
  • fixed buffer overflow vulnerability in SV_ParseCvarValue2()
  • fixed crash for linux servers, when server started as unprivileged user that not able to write to server root directory.

    0.4.8 (26 марта 2010)
  • fixed problem with dropping clients with "Unknown HLTV Type" message
  • fix in anti-svc_bad code, it should work fine now

    0.4.7 (22 марта 2010)
  • fixed: old WON clients (CS patch 21 and lower) unable to join server

    0.4.6 (22 марта 2010)
  • fixed NET_SendPacket error that appears when server tried to drop deprecated client

    0.4.5 (22 марта 2010)
  • Фикс svc_bad-ов типа "Server failed to transmit file AY&SY"
  • Чистка ненужного кода. Под раздачу попали фильтровалка полей UserInfo (она являлась временным фиксом svc_bad-ов) и поддержка UTF8 в чате/никах.
  • Плагины а-ля GameNameChanger должны работать нормально (была проблема в Windows версии)
  • HLTV выделены в отдельный тип клиентов (см. amxx/dp_test.sma)
  • Старые конфиги (dproto.cfg) не будут работать с новой версей dproto.

    0.4.3 (21 марта 2010)
  • Using on-the-fly offsets searching for patching.
  • dproto now supports all existing (and hopefully future) p48 engines for Windows and Linux (including engine_amd.so/engine_i486.so).
  • Fixed vulnerability in SV_ParseVoiceData() used by hlds_vcrash exploit.

    0.4.1 (4 марта 2010)
  • hlds_fuck exploit fixed
  • temporary fix for hlds_vcrash exploit: Patched swds.dll/engine_i686.so, uploaded here and here

    0.3.7 (5 октября 2009)
  • Possible DoS exploit fixed
  • Added Subserver_IP option in dproto.cfg, used to set interface for subserver; subserver code will be rewrititten in next versions

    0.3.6 (18 сентября 2009)
  • Implemented cid_Setti clientid type (for Setti server scanner). Default value is 3 (STEAM_x:x:x generated by ip). This is workaround for situation when server disappears from Setti's serverlist (because Setti scanner can't join the server) when cid_NoSteam47=5 is used.
  • Plugins changing game description (adding timeleft for example) should work correctly now.

    0.3.5 (13 сентября 2009)
  • Fixed server response for very old clients (thx to Rulzy)
  • Fixed bug when server drops HLTV if cid_NoSteam47/48 is deprecated(5)

    0.3.4 (3 сентября 2009)
  • Added server-side emulation support. Currently supported emus are: revEmu, old revEmu ( <= 9.73), hCupa's SteamEmu
  • eSTEAMATiON support removed
  • local banlist should work correctly
  • completely rewritten client authorization code. All problems with UNKNOWN steamids and not working "deprecated" clientids may be fixed.
  • there are a lot of changes in dproto.cfg. Old configs won't work with this version

    0.3.2 (22 августа 2009)
  • Fixed: "STEAM userid keysize is bogus" on build 4554 (May, 2009) under windows (broken in 0.3.1 version)
  • Fixed: Annoying #18 and #19 warnings under windows
  • 0.3.1 (20 августа 2009)
  • Fixed: dproto gets wrong steamids from eSTEAMATiON
  • 0.3.0 (13 августа 2009)
  • Fixed bug with steamid corruption for some no-steam clients
  • 0.2.9 (10 августа 2009)
  • Added dp_clientinfo command which can be used to get inforamtion about client's protocol. Check the Readme.txt and amxx directory for more info.
  • 0.2.8 (18 июля 2009)
  • Added support for new engines: 4617 for Linux and 4554 (15 Jun 2009) for Windows
  • 0.2.7 (21 июня 2009)
  • Redirection fixed for subserver (thx to GoD2.0)
  • Subserver now correctly works with broadcast queries
  • Hybrid serverinfo answer type discovered by ineya, fixes visibility for all clients. Check dproto.cfg
  • 0.2.6 (06 июня 2009)
  • Some compilation problems for linux fixed
  • 0.2.5 (26 мая 2009)
  • Fixed STEAM_0:0:1 bug
  • 0.2.4 (25 мая 2009)
  • Fixed "Client dropped by server" for windows;
  • Fix for bogus steamids (STEAM_0:0:1);
  • Optional fix for proper player id displaying on hlstats monitoring
  • 0.2.2 (21 мая 2009)
  • Fixed UNKNOWN ids for no-steam
  • 0.2.1 (21 мая 2009)
  • support for 19 May 2009 engine update;
  • "Client dropped by server" fixed;
  • Avatars working;
  • Bans works only for legit steam now, no-steam support will be added later.
  • 0.1.8 (03 мая 2009)
  • Fixed bug with "UNKNOWN" steamids in banid;
  • Properly display of server rules (timeleft etc) in web statistics;
  • added new field on dproto.cfg named Game_Name. Use it to set custom game name.
  • 0.1.5 (30 апреля 2009)
  • Fixed bug with new answer type;
  • Updated Readme.txt / dproto.cfg.
  • 0.1.4 (25 апреля 2009)
  • Support for 20 Apr update
  • Fix for STEAM id keysize bogus on VAC-secured servers
  • Added Master-Client emulation (MEmu_Enable in old dproto), will be useful with 2738 build
  • Added options IPGen_Prefix1 and IPGen_Prefix2 to change prefixes of authids generated by IP address. See dproto.cfg for details.
  • Implemented redirect (secondary) mini-server. If enabled, it will allocate a secondary port and will answer for info queries. You can set different types of answers for primary and secondary servers, so if client cant see primary server, it will see secondary. Secondary server will execute a command (you can set this command in dproto.cfg, SubServer_RedirectCommand) on connecting client; this command should be "connect <address_of_primary_server>". If not, connection freezes.
  • 0.1.2 (18 апреля 2009)
  • Windows version renamed from wdproto to dproto, using dproto.cfg instead of wdproto.cfg
  • Initial multi-build support; currently supported builds are: win 4382, lin 4383 and lin 2738
  • Fix a bug with HLTV authid for reconnecting clients
  • You can now choose between server answer type (New source engine or old-style) for info queries. Old style answer will fix favorites list for all no-steam clients, but can cause problems with legit steam. I'll write an article later to describe this with more details. Thanks to Flasher for help with this problem
  • Added new authid type named DEPRECATED; Clients marked with this type will be rejected (jamess, its for you :) )
  • Born to be a pig fix again
  • Fix for invalid auth_type (4)
  • 0.0.8 (13 апреля 2009)
  • Using same source to build windows and linux binaries.
  • New version marking because of previous point.
  • No more "STEAM userid keysize is bogus" error for clients with emulators.
  • Server port detection fixed
  • Server will transmit rules even with -nomaster mode
  • Slot reservation fix
  • Added ability to generate steamid by IP using eSTEAMATiON algorithm
  • ValidInfoFields now divided to Engine (ValidInfoFields_Engine) and mod-specific (ValidInfoFields_cstrike, ValidInfoFields_valve, etc)
  • Added new client type for authid set, cid_SteamPending. Client will be recognized as SteamPending when it sucessfully passed steam authentication, but did not get steam id.
  • Added initial server-side emulation using eSTEAMATiON (i dont know if it really needed)
Требования
  • Чистые или VUP'аные engine-сошки (я выбрал чистые)
  • MetaMod 1.19 или 1.19p32
  • Поддерживаемые версии Linux-серверов: 2738, 4383 (24 Oct 2008), 4383 (Released at 20 Apr 2009), 4617
  • Поддерживаемые версии Windows-серверов: 4382, 4554
Изображение DPROTO 0.9.87
Возможности
  • Поддержка steam/non-steam клиентов
  • Поддержка 48/47 протоколов
  • Эмуляция AuthID по IP-адресу клиента. Для каждого типа клиента можно выбрать свой AuthID. Например, для клиентов 48 протокола сделать STEAM_ , а для 47 — VALVE_ , либо вообще не пускать их на сервер.
  • Эмуляция AuthID по железу клиента (в случае если используется только 48 протокол то необходимо использовать клиента не ниже 43 версии, если на сервере будет использоватся 47 протокол то рекомендуется заменить в клиенте эмулятор на RewCrew (Revolution) версии не ниже 9.74.
  • Проверка и ограничение параметров userinfo
  • Включение/отключение авторизации Steam
  • Выбор типа 47/48 ответа на запрос к серверу
  • Выбор версии для отправки на мастер-сервер
Изменения
  • 0.9.87 (29 октября 2010)
  • Fixed steamid generation for Steamclient 2009

    0.9.86 (24 октября 2010)
  • Fixed: VAC Status was always "protected" on Windows servers.
  • Moved all options to configure fakeplayers detector to dproto.cfg
  • Update sample amxx plugins.

    0.8.72 (22 сентября 2010)
  • Added quick fix for vulnerability in netchan's fragment parser
  • Enhanced detection of fakeplayers (against Argentinian haxxxorz)

    0.8.68 (4 августа 2010)
  • Improvements/bugfixes in fakeplayers/packet flood detection code
  • AMXX API and example plugins updated
  • Fixed bug with cid_AVSMP, it was always 1
  • Added useful commands for threats monitoring, check Readme.txt

    0.8.65 (3 августа 2010)
  • bugfix, bugfix, bugfix, bugfix....
  • Added support for AVSMP clients

    0.8.61 (1 августа 2010)
  • fix for random svc_bads on connect

    0.8.60 (1 августа 2010)
  • proper bots detection method in fakeplayers detector

    0.8.59 (1 августа 2010)
  • fixed problems with AMD engines
  • fixed hybrid answer mode
  • fakeplayers detector won't kick and ban bots anymore

    0.8.58 (1 августа 2010)
  • fixed crash when working with bans DB (banid)
  • fix in new revEmu auth code

    0.8.57 (1 августа 2010)
  • project moved to new versioning system; version format for now is MAJOR.MINOR.REVISION
  • added support for latest linux engine.
  • added support for new revEmu/SteamClient2009 clients
  • added config options to set first prefix of steamid for clients. For example, revEmu clients may be marked as STEAM_4_0_xx
  • added 2-level protection against all kinds of fake players
  • added protection against flooding server with connectionless (PlayerList, ServerInfo, Rules) queries.
  • added option (HLTVExcept_IP) to allow HLTVs from specified address to join the server even if cid_HLTV is 5 (deprectated). May be useful if you using HLTVReport plugin, but you dont want to allow another HLTVs to join your server.
  • Source code will not be available anymore.
  • (untested) "The VAC problem" (when VAC banned clients are able to join server) should be fixed.

    0.4.8p (10 июля 2010)
  • fixed buffer overflow vulnerability in SV_ParseCvarValue2()
  • fixed crash for linux servers, when server started as unprivileged user that not able to write to server root directory.

    0.4.8 (26 марта 2010)
  • fixed problem with dropping clients with "Unknown HLTV Type" message
  • fix in anti-svc_bad code, it should work fine now

    0.4.7 (22 марта 2010)
  • fixed: old WON clients (CS patch 21 and lower) unable to join server

    0.4.6 (22 марта 2010)
  • fixed NET_SendPacket error that appears when server tried to drop deprecated client

    0.4.5 (22 марта 2010)
  • Фикс svc_bad-ов типа "Server failed to transmit file AY&SY"
  • Чистка ненужного кода. Под раздачу попали фильтровалка полей UserInfo (она являлась временным фиксом svc_bad-ов) и поддержка UTF8 в чате/никах.
  • Плагины а-ля GameNameChanger должны работать нормально (была проблема в Windows версии)
  • HLTV выделены в отдельный тип клиентов (см. amxx/dp_test.sma)
  • Старые конфиги (dproto.cfg) не будут работать с новой версей dproto.

    0.4.3 (21 марта 2010)
  • Using on-the-fly offsets searching for patching.
  • dproto now supports all existing (and hopefully future) p48 engines for Windows and Linux (including engine_amd.so/engine_i486.so).
  • Fixed vulnerability in SV_ParseVoiceData() used by hlds_vcrash exploit.

    0.4.1 (4 марта 2010)
  • hlds_fuck exploit fixed
  • temporary fix for hlds_vcrash exploit: Patched swds.dll/engine_i686.so, uploaded here and here

    0.3.7 (5 октября 2009)
  • Possible DoS exploit fixed
  • Added Subserver_IP option in dproto.cfg, used to set interface for subserver; subserver code will be rewrititten in next versions

    0.3.6 (18 сентября 2009)
  • Implemented cid_Setti clientid type (for Setti server scanner). Default value is 3 (STEAM_x:x:x generated by ip). This is workaround for situation when server disappears from Setti's serverlist (because Setti scanner can't join the server) when cid_NoSteam47=5 is used.
  • Plugins changing game description (adding timeleft for example) should work correctly now.

    0.3.5 (13 сентября 2009)
  • Fixed server response for very old clients (thx to Rulzy)
  • Fixed bug when server drops HLTV if cid_NoSteam47/48 is deprecated(5)

    0.3.4 (3 сентября 2009)
  • Added server-side emulation support. Currently supported emus are: revEmu, old revEmu ( <= 9.73), hCupa's SteamEmu
  • eSTEAMATiON support removed
  • local banlist should work correctly
  • completely rewritten client authorization code. All problems with UNKNOWN steamids and not working "deprecated" clientids may be fixed.
  • there are a lot of changes in dproto.cfg. Old configs won't work with this version

    0.3.2 (22 августа 2009)
  • Fixed: "STEAM userid keysize is bogus" on build 4554 (May, 2009) under windows (broken in 0.3.1 version)
  • Fixed: Annoying #18 and #19 warnings under windows
  • 0.3.1 (20 августа 2009)
  • Fixed: dproto gets wrong steamids from eSTEAMATiON
  • 0.3.0 (13 августа 2009)
  • Fixed bug with steamid corruption for some no-steam clients
  • 0.2.9 (10 августа 2009)
  • Added dp_clientinfo command which can be used to get inforamtion about client's protocol. Check the Readme.txt and amxx directory for more info.
  • 0.2.8 (18 июля 2009)
  • Added support for new engines: 4617 for Linux and 4554 (15 Jun 2009) for Windows
  • 0.2.7 (21 июня 2009)
  • Redirection fixed for subserver (thx to GoD2.0)
  • Subserver now correctly works with broadcast queries
  • Hybrid serverinfo answer type discovered by ineya, fixes visibility for all clients. Check dproto.cfg
  • 0.2.6 (06 июня 2009)
  • Some compilation problems for linux fixed
  • 0.2.5 (26 мая 2009)
  • Fixed STEAM_0:0:1 bug
  • 0.2.4 (25 мая 2009)
  • Fixed "Client dropped by server" for windows;
  • Fix for bogus steamids (STEAM_0:0:1);
  • Optional fix for proper player id displaying on hlstats monitoring
  • 0.2.2 (21 мая 2009)
  • Fixed UNKNOWN ids for no-steam
  • 0.2.1 (21 мая 2009)
  • support for 19 May 2009 engine update;
  • "Client dropped by server" fixed;
  • Avatars working;
  • Bans works only for legit steam now, no-steam support will be added later.
  • 0.1.8 (03 мая 2009)
  • Fixed bug with "UNKNOWN" steamids in banid;
  • Properly display of server rules (timeleft etc) in web statistics;
  • added new field on dproto.cfg named Game_Name. Use it to set custom game name.
  • 0.1.5 (30 апреля 2009)
  • Fixed bug with new answer type;
  • Updated Readme.txt / dproto.cfg.
  • 0.1.4 (25 апреля 2009)
  • Support for 20 Apr update
  • Fix for STEAM id keysize bogus on VAC-secured servers
  • Added Master-Client emulation (MEmu_Enable in old dproto), will be useful with 2738 build
  • Added options IPGen_Prefix1 and IPGen_Prefix2 to change prefixes of authids generated by IP address. See dproto.cfg for details.
  • Implemented redirect (secondary) mini-server. If enabled, it will allocate a secondary port and will answer for info queries. You can set different types of answers for primary and secondary servers, so if client cant see primary server, it will see secondary. Secondary server will execute a command (you can set this command in dproto.cfg, SubServer_RedirectCommand) on connecting client; this command should be "connect <address_of_primary_server>". If not, connection freezes.
  • 0.1.2 (18 апреля 2009)
  • Windows version renamed from wdproto to dproto, using dproto.cfg instead of wdproto.cfg
  • Initial multi-build support; currently supported builds are: win 4382, lin 4383 and lin 2738
  • Fix a bug with HLTV authid for reconnecting clients
  • You can now choose between server answer type (New source engine or old-style) for info queries. Old style answer will fix favorites list for all no-steam clients, but can cause problems with legit steam. I'll write an article later to describe this with more details. Thanks to Flasher for help with this problem
  • Added new authid type named DEPRECATED; Clients marked with this type will be rejected (jamess, its for you :) )
  • Born to be a pig fix again
  • Fix for invalid auth_type (4)
  • 0.0.8 (13 апреля 2009)
  • Using same source to build windows and linux binaries.
  • New version marking because of previous point.
  • No more "STEAM userid keysize is bogus" error for clients with emulators.
  • Server port detection fixed
  • Server will transmit rules even with -nomaster mode
  • Slot reservation fix
  • Added ability to generate steamid by IP using eSTEAMATiON algorithm
  • ValidInfoFields now divided to Engine (ValidInfoFields_Engine) and mod-specific (ValidInfoFields_cstrike, ValidInfoFields_valve, etc)
  • Added new client type for authid set, cid_SteamPending. Client will be recognized as SteamPending when it sucessfully passed steam authentication, but did not get steam id.
  • Added initial server-side emulation using eSTEAMATiON (i dont know if it really needed)
Требования
  • Чистые или VUP'аные engine-сошки (я выбрал чистые)
  • MetaMod 1.19 или 1.19p32
  • Поддерживаемые версии Linux-серверов: 2738, 4383 (24 Oct 2008), 4383 (Released at 20 Apr 2009), 4617
  • Поддерживаемые версии Windows-серверов: 4382, 4554
Установка
  • Устанавливаем требуемую (см. выше) версию или обновляемся (имхо лучший вариант) через HUT (HLDSUpdateTool)
  • Устанавливаем MetaMod в <gamedir>/addons/metamod/ , где <gamedir> — папка мода Half-Life, например /cstrike/ для Counter-Strike
  • Создаем папку <gamedir>/addons/dproto/
  • Копируем в нее из архива dproto_X_X_X.rar файл dproto.so или dproto.dll в зависимости от используемой ОС
  • Добавляем эту библиотеку в конфиг MetaMod. Для этого открываем <gamedir>/addons/metamod/plugins.ini (если его нет, создаем сами) и пишем:
    для Linux:

    linux addons/dproto/dproto_i386.so для Windows:

    win32 addons\dproto\dproto.dll Сохраняем изменения.

  • Копируем из архива dproto_X_X_X.rar файл dproto.cfg в корень сервера или папку мода. Вносим в него необходимые изменения в соответствии с ваши требованиями к конфигурации.
  • Значение sv_lan меняем на 0, тем самым дадим возможность играть со steam и избежим ошибки LAN servers are restricted to local clients (class C)
Запускаем сервер и командой meta list проверяем все ли мы правильно сделали.
Если вы видите в консоли своего HLDS-Linux-сервера:

Цитата: Currently loaded plugins:
description stat pend file vers src load unlod
[ 1] dproto RUN - dproto_i386.so vX.X.X ini Start Never
… или, если у вас Windows:


Цитата: Currently loaded plugins:
description stat pend file vers src load unlod
[ 1] dproto RUN - dproto.dll vX.X.X ini Start Never
… то считайте, что установка dproto успешно завершена.


Скачать
Страница о dproto на форуме cs.rin.ru: http://cs.rin.ru/for...pic.php?t=55986 или http://dproto.com
Архив cs.rin.ru: http://cs.rin.ru/for...pic.php?t=52728

Вопросы / Ответы
-------------------------------------------------------------------


Цитата: запустил сервер с мультипротоколом, запустил и всё пошло, маяк тоже видит его нормально, но как только конект делаю к нему мне пишет что типа маяк не включен у меня, что за проблема может быть незнаете? Маяк просто не хочет с коннектится к нему и все тут. Хотя на другие мои сервера non-steam нормально коннектит в dproto.cfg заменить


Изображение DPROTO 0.9.87
Возможности
  • Поддержка steam/non-steam клиентов
  • Поддержка 48/47 протоколов
  • Эмуляция AuthID по IP-адресу клиента. Для каждого типа клиента можно выбрать свой AuthID. Например, для клиентов 48 протокола сделать STEAM_ , а для 47 — VALVE_ , либо вообще не пускать их на сервер.
  • Эмуляция AuthID по железу клиента (в случае если используется только 48 протокол то необходимо использовать клиента не ниже 43 версии, если на сервере будет использоватся 47 протокол то рекомендуется заменить в клиенте эмулятор на RewCrew (Revolution) версии не ниже 9.74.
  • Проверка и ограничение параметров userinfo
  • Включение/отключение авторизации Steam
  • Выбор типа 47/48 ответа на запрос к серверу
  • Выбор версии для отправки на мастер-сервер
Изменения
  • 0.9.87 (29 октября 2010)
  • Fixed steamid generation for Steamclient 2009

    0.9.86 (24 октября 2010)
  • Fixed: VAC Status was always "protected" on Windows servers.
  • Moved all options to configure fakeplayers detector to dproto.cfg
  • Update sample amxx plugins.

    0.8.72 (22 сентября 2010)
  • Added quick fix for vulnerability in netchan's fragment parser
  • Enhanced detection of fakeplayers (against Argentinian haxxxorz)

    0.8.68 (4 августа 2010)
  • Improvements/bugfixes in fakeplayers/packet flood detection code
  • AMXX API and example plugins updated
  • Fixed bug with cid_AVSMP, it was always 1
  • Added useful commands for threats monitoring, check Readme.txt

    0.8.65 (3 августа 2010)
  • bugfix, bugfix, bugfix, bugfix....
  • Added support for AVSMP clients

    0.8.61 (1 августа 2010)
  • fix for random svc_bads on connect

    0.8.60 (1 августа 2010)
  • proper bots detection method in fakeplayers detector

    0.8.59 (1 августа 2010)
  • fixed problems with AMD engines
  • fixed hybrid answer mode
  • fakeplayers detector won't kick and ban bots anymore

    0.8.58 (1 августа 2010)
  • fixed crash when working with bans DB (banid)
  • fix in new revEmu auth code

    0.8.57 (1 августа 2010)
  • project moved to new versioning system; version format for now is MAJOR.MINOR.REVISION
  • added support for latest linux engine.
  • added support for new revEmu/SteamClient2009 clients
  • added config options to set first prefix of steamid for clients. For example, revEmu clients may be marked as STEAM_4_0_xx
  • added 2-level protection against all kinds of fake players
  • added protection against flooding server with connectionless (PlayerList, ServerInfo, Rules) queries.
  • added option (HLTVExcept_IP) to allow HLTVs from specified address to join the server even if cid_HLTV is 5 (deprectated). May be useful if you using HLTVReport plugin, but you dont want to allow another HLTVs to join your server.
  • Source code will not be available anymore.
  • (untested) "The VAC problem" (when VAC banned clients are able to join server) should be fixed.

    0.4.8p (10 июля 2010)
  • fixed buffer overflow vulnerability in SV_ParseCvarValue2()
  • fixed crash for linux servers, when server started as unprivileged user that not able to write to server root directory.

    0.4.8 (26 марта 2010)
  • fixed problem with dropping clients with "Unknown HLTV Type" message
  • fix in anti-svc_bad code, it should work fine now

    0.4.7 (22 марта 2010)
  • fixed: old WON clients (CS patch 21 and lower) unable to join server

    0.4.6 (22 марта 2010)
  • fixed NET_SendPacket error that appears when server tried to drop deprecated client

    0.4.5 (22 марта 2010)
  • Фикс svc_bad-ов типа "Server failed to transmit file AY&SY"
  • Чистка ненужного кода. Под раздачу попали фильтровалка полей UserInfo (она являлась временным фиксом svc_bad-ов) и поддержка UTF8 в чате/никах.
  • Плагины а-ля GameNameChanger должны работать нормально (была проблема в Windows версии)
  • HLTV выделены в отдельный тип клиентов (см. amxx/dp_test.sma)
  • Старые конфиги (dproto.cfg) не будут работать с новой версей dproto.

    0.4.3 (21 марта 2010)
  • Using on-the-fly offsets searching for patching.
  • dproto now supports all existing (and hopefully future) p48 engines for Windows and Linux (including engine_amd.so/engine_i486.so).
  • Fixed vulnerability in SV_ParseVoiceData() used by hlds_vcrash exploit.

    0.4.1 (4 марта 2010)
  • hlds_fuck exploit fixed
  • temporary fix for hlds_vcrash exploit: Patched swds.dll/engine_i686.so, uploaded here and here

    0.3.7 (5 октября 2009)
  • Possible DoS exploit fixed
  • Added Subserver_IP option in dproto.cfg, used to set interface for subserver; subserver code will be rewrititten in next versions

    0.3.6 (18 сентября 2009)
  • Implemented cid_Setti clientid type (for Setti server scanner). Default value is 3 (STEAM_x:x:x generated by ip). This is workaround for situation when server disappears from Setti's serverlist (because Setti scanner can't join the server) when cid_NoSteam47=5 is used.
  • Plugins changing game description (adding timeleft for example) should work correctly now.

    0.3.5 (13 сентября 2009)
  • Fixed server response for very old clients (thx to Rulzy)
  • Fixed bug when server drops HLTV if cid_NoSteam47/48 is deprecated(5)

    0.3.4 (3 сентября 2009)
  • Added server-side emulation support. Currently supported emus are: revEmu, old revEmu ( <= 9.73), hCupa's SteamEmu
  • eSTEAMATiON support removed
  • local banlist should work correctly
  • completely rewritten client authorization code. All problems with UNKNOWN steamids and not working "deprecated" clientids may be fixed.
  • there are a lot of changes in dproto.cfg. Old configs won't work with this version

    0.3.2 (22 августа 2009)
  • Fixed: "STEAM userid keysize is bogus" on build 4554 (May, 2009) under windows (broken in 0.3.1 version)
  • Fixed: Annoying #18 and #19 warnings under windows
  • 0.3.1 (20 августа 2009)
  • Fixed: dproto gets wrong steamids from eSTEAMATiON
  • 0.3.0 (13 августа 2009)
  • Fixed bug with steamid corruption for some no-steam clients
  • 0.2.9 (10 августа 2009)
  • Added dp_clientinfo command which can be used to get inforamtion about client's protocol. Check the Readme.txt and amxx directory for more info.
  • 0.2.8 (18 июля 2009)
  • Added support for new engines: 4617 for Linux and 4554 (15 Jun 2009) for Windows
  • 0.2.7 (21 июня 2009)
  • Redirection fixed for subserver (thx to GoD2.0)
  • Subserver now correctly works with broadcast queries
  • Hybrid serverinfo answer type discovered by ineya, fixes visibility for all clients. Check dproto.cfg
  • 0.2.6 (06 июня 2009)
  • Some compilation problems for linux fixed
  • 0.2.5 (26 мая 2009)
  • Fixed STEAM_0:0:1 bug
  • 0.2.4 (25 мая 2009)
  • Fixed "Client dropped by server" for windows;
  • Fix for bogus steamids (STEAM_0:0:1);
  • Optional fix for proper player id displaying on hlstats monitoring
  • 0.2.2 (21 мая 2009)
  • Fixed UNKNOWN ids for no-steam
  • 0.2.1 (21 мая 2009)
  • support for 19 May 2009 engine update;
  • "Client dropped by server" fixed;
  • Avatars working;
  • Bans works only for legit steam now, no-steam support will be added later.
  • 0.1.8 (03 мая 2009)
  • Fixed bug with "UNKNOWN" steamids in banid;
  • Properly display of server rules (timeleft etc) in web statistics;
  • added new field on dproto.cfg named Game_Name. Use it to set custom game name.
  • 0.1.5 (30 апреля 2009)
  • Fixed bug with new answer type;
  • Updated Readme.txt / dproto.cfg.
  • 0.1.4 (25 апреля 2009)
  • Support for 20 Apr update
  • Fix for STEAM id keysize bogus on VAC-secured servers
  • Added Master-Client emulation (MEmu_Enable in old dproto), will be useful with 2738 build
  • Added options IPGen_Prefix1 and IPGen_Prefix2 to change prefixes of authids generated by IP address. See dproto.cfg for details.
  • Implemented redirect (secondary) mini-server. If enabled, it will allocate a secondary port and will answer for info queries. You can set different types of answers for primary and secondary servers, so if client cant see primary server, it will see secondary. Secondary server will execute a command (you can set this command in dproto.cfg, SubServer_RedirectCommand) on connecting client; this command should be "connect <address_of_primary_server>". If not, connection freezes.
  • 0.1.2 (18 апреля 2009)
  • Windows version renamed from wdproto to dproto, using dproto.cfg instead of wdproto.cfg
  • Initial multi-build support; currently supported builds are: win 4382, lin 4383 and lin 2738
  • Fix a bug with HLTV authid for reconnecting clients
  • You can now choose between server answer type (New source engine or old-style) for info queries. Old style answer will fix favorites list for all no-steam clients, but can cause problems with legit steam. I'll write an article later to describe this with more details. Thanks to Flasher for help with this problem
  • Added new authid type named DEPRECATED; Clients marked with this type will be rejected (jamess, its for you :) )
  • Born to be a pig fix again
  • Fix for invalid auth_type (4)
  • 0.0.8 (13 апреля 2009)
  • Using same source to build windows and linux binaries.
  • New version marking because of previous point.
  • No more "STEAM userid keysize is bogus" error for clients with emulators.
  • Server port detection fixed
  • Server will transmit rules even with -nomaster mode
  • Slot reservation fix
  • Added ability to generate steamid by IP using eSTEAMATiON algorithm
  • ValidInfoFields now divided to Engine (ValidInfoFields_Engine) and mod-specific (ValidInfoFields_cstrike, ValidInfoFields_valve, etc)
  • Added new client type for authid set, cid_SteamPending. Client will be recognized as SteamPending when it sucessfully passed steam authentication, but did not get steam id.
  • Added initial server-side emulation using eSTEAMATiON (i dont know if it really needed)
Требования
  • Чистые или VUP'аные engine-сошки (я выбрал чистые)
  • MetaMod 1.19 или 1.19p32
  • Поддерживаемые версии Linux-серверов: 2738, 4383 (24 Oct 2008), 4383 (Released at 20 Apr 2009), 4617
  • Поддерживаемые версии Windows-серверов: 4382, 4554
Установка
  • Устанавливаем требуемую (см. выше) версию или обновляемся (имхо лучший вариант) через HUT (HLDSUpdateTool)
  • Устанавливаем MetaMod в <gamedir>/addons/metamod/ , где <gamedir> — папка мода Half-Life, например /cstrike/ для Counter-Strike
  • Создаем папку <gamedir>/addons/dproto/
  • Копируем в нее из архива dproto_X_X_X.rar файл dproto.so или dproto.dll в зависимости от используемой ОС
  • Добавляем эту библиотеку в конфиг MetaMod. Для этого открываем <gamedir>/addons/metamod/plugins.ini (если его нет, создаем сами) и пишем:
    для Linux:

    Цитата: linux addons/dproto/dproto_i386.so для Windows:

    Цитата: win32 addons\dproto\dproto.dll Сохраняем изменения.
  • Копируем из архива dproto_X_X_X.rar файл dproto.cfg в корень сервера или папку мода. Вносим в него необходимые изменения в соответствии с ваши требованиями к конфигурации.
  • Значение sv_lan меняем на 0, тем самым дадим возможность играть со steam и избежим ошибки LAN servers are restricted to local clients (class C)
  • Запускаем сервер и командой meta list проверяем все ли мы правильно сделали.
    Если вы видите в консоли своего HLDS-Linux-сервера:



    Currently loaded plugins:
    description stat pend file vers src load unlod
    [ 1] dproto RUN - dproto_i386.so vX.X.X ini Start Never
    … или, если у вас Windows:




    Currently loaded plugins:
    description stat pend file vers src load unlod
    [ 1] dproto RUN - dproto.dll vX.X.X ini Start Never
    … то считайте, что установка dproto успешно завершена.

СкачатьСтраница о dproto на форуме cs.rin.ru: http://cs.rin.ru/for...pic.php?t=55986 или http://dproto.com
Архив cs.rin.ru: http://cs.rin.ru/for...pic.php?t=52728

Вопросы / Ответы
-------------------------------------------------------------------


Цитата: запустил сервер с мультипротоколом, запустил и всё пошло, маяк тоже видит его нормально, но как только конект делаю к нему мне пишет что типа маяк не включен у меня, что за проблема может быть незнаете? Маяк просто не хочет с коннектится к нему и все тут. Хотя на другие мои сервера non-steam нормально коннектит в dproto.cfg заменить


PHP код:

ValidInfoFields_Engine = namebottomcolortopcolormodelcl_lccl_lwcl_updateratecl_dlmaxrate_pw*hltvpassword

на


PHP код:

ValidInfoFields_Engine = namebottomcolortopcolormodelcl_lccl_lwcl_updateratecl_dlmaxrate_pw*myAC*hwID

-------------------------------------------------------------------


Цитата: Хочу чтобы на сервере играли только на 48 протоколе, а игроков с 47 протоколом не пускало. в dproto.cfg заменить


PHP код:

ServerInfoAnswerType = 2

на


PHP код:

ServerInfoAnswerType = 0

-------------------------------------------------------------------


Цитата:
Хочу чтобы все клиенты заходя на сервер получали свой личный STEAM_ID, для возможности бана по нему, но и клиенты со стима тоже должны играть со своими STEAM_ID

в конфиге dproto.cfg делаем изменения как ниже

PHP код:

# ClientIDs (for cid_* options)
# 1: Real steam (STEAM_xx:xx:xx)
# 2: Real valve (VALVE_xx:xx:xx)
# 3: STEAM_ by IP
# 4: VALVE_ by IP
# 5: Deprecated - client will be rejected
# 6: reserved for future use
# 7: HLTV
# 8: STEAM_ID_LAN
# 9: STEAM_ID_PENDING
# 10: VALVE_ID_LAN
# 11: VALVE_ID_PENDING
# 12: STEAM_666:88:666

# Use this to set authid's for clients

# for HLTV

cid_HLTV = 7

# for clients that do not support unique id generation
cid_NoSteam47 = 5
cid_NoSteam48
= 5

# For Legit Steam clients
cid_Steam = 1

# Client recognized as pending when they sucessfully authorized, but did not get steam id
# REMARK: Actually, it got steamid, but it is useless (STEAM_0:0:0 for example)

cid_SteamPending = 5

# For players having revEmu ( >= 9.74) on client-side:
cid_RevEmu = 1

# For players having old revEmu on client-side:
cid_OldRevEmu = 5

# For players having hCupa's SteamEmu on client-side:
cid_SteamEmu = 5

# For SETTI ServerScanner
cid_Setti = 3






Количество пользователей, читающих эту тему: 1

0 пользователей, 1 гостей, 0 анонимных